Teknik Komunis

Tahniah, Sekarang Anda Akan Tahu Rahsia Besar Syarikat Gergasi..


Dalam Perniagaan, perkara paling penting adalah JUALAN, JUALAN , JUALAN.

 

Dengan adanya jualan, maka akan ada UNTUNG, UNTUNG, UNTUNG.


Semakin Banyak Jualan, Semakin Banyak Untung, Setuju?

 

Persoalannya, Bagaimana Nak Tingkatkan Jualan (sale)?


AYUH, KITA TIRU STRATEGI SYARIKAT GERGASI !

 



=====



Case Study : KFC



Cawangan Pertama KFC dibuka di Jalan Tunku Abd Rahman pada 1 Januari 1973

 

Sekarang KFC Mempunyai LEBIH DARIPADA 500 Cawangan Seluruh Malaysia, Malah Mereka Melaburkan RM75Juta Untuk Membuka 25 Cawangan Pada Tahun 2015.

 

KENAPA KFC BERANI LABURKAN BERPULUH JUTA UNTUK BUKA LEBIH CAWANGAN?

 

KENAPA KFC BUKA 25 CAWANGAN BARU JIKA MEREKA SUDAH MEMPUNYAI LEBIH 500 CAWANGAN SEBELUM INI?

 

YA, KERANA MEREKA MAHU TINGKATKAN JUALAN!

=====

 

Syarat Untuk Naikkan Jualan:


1. Tingkatkan Jumlah PELANGGAN

2. Tingkatkan Jumlah PEMBELIAN Pelanggan

3. Tingkatkan Jumlah PURATA Pembelian Pelanggan

 

KFC Menggunakan Ketiga-tiga Syarat Ini Dalam Perniagaan Mereka, Sebab Itu Mereka Asyik Tambah Cawangan.

 

Jika 500 Cawangan Hanya Ada Di Kawasan Bandar, Maka Cawangan Baru Akan Diletakkan Di Kawasan Luar Bandar. 

 

Kesannya, Orang Kampung Yang Dahulu Susah Nak Makan KFC, Sekarang Sudah Jadi Pelanggan Tetap KFC. Fuyooooo !

 

Faham Setakat Ni?

 

=====



Bagaimana Anda boleh Meniru strategi KFC?



Jom Kita Lihat Intipati Strategi KFC

1. Mereka Buka Banyak Cawangan Baru Untuk Sampaikan Produk Kepada Pelanggan Baru (Stranger). Dahulu Mereka Tak Pernah Kenal KFC, Sekarang Dah Makan Tiap Hari.

2. Mereka Buka Banyak Cawangan Supaya Jenama KFC Akan Melekat Di Minda Sasaran (Rakyat). Pergi Ke Mana Sahaja Walau Di Ceruk Pedalaman Tetap Nampak KFC

3. Mereka Buka Banyak Cawangan Untuk Bina KEPERCAYAAN Pelanggan. Semakin Banyak Cawangan, Orang Semakin Percaya & Yakin Bahawa Jenama KFC Semakin Disukai.

 

Jadi bagaimana anda gunakan intipati ini dalam bisnes anda?

 

ANDA GUNAKAN TEKNIK KOMUNIS!

=====



APA ITU TEKNIK KOMUNIS?



Zaman Perang Dahulu, Komunis Datang Ke Tanah Melayu Secara Senyap Dan Berkumpulan. Mereka Berjaya Kepung Kawasan Kubu Kuat Jajahan Kesultanan Melayu.

 

..Anda Harus Bertindak Seperti Komunis, Bergerak Secara Senyap Dan Berkumpulan. Kepung Pelanggan Sasaran Anda Dan 'PAKSA' Mereka Beli Dengan Cara Paling Lembut..



JOM BELAJAR TEKNIK KOMUNIS 

 

=====

 



... STRATEGI KOMUNIS #1: BINA 7 KUBU



Walau Apa Sahaja Produk Yang Anda Jual Secara Online Atau Offline, Anda PERLU buka 7 Kubu. Kubu Yang Dimaksudkan Ialah FANPAGE.

 

Kenapa perlu 7 KUBU?

 

Setiap kubu fokus pada 2 negeri sahaja, jika ada 7 fanpage, maka anda akan fokus pada 14 negeri secara berpasangan.

 

Nak 1 negeri 1 kubu? 

Tiada masalah JIKA TEAM ANDA CUKUP KUAT.

Nak 1 Daerah 1 Kubu? 

Pun boleh asalkan TEAM ANDA SANGAT POWER.

 

Setiap Kubu  (fanpage) akan fokus kepada negeri yang disasarkan. Copywriting Atau Surat Jualan Hanya Fokus Pada Negeri Tersebut Sahaja.

 

 

Setiap Kubu Perlu Guna NAMA YANG SAMA DI DEPAN, boleh ditukar di belakang contohnya:

Fanpage #1 : BB Plus Collagen Kedah Perak
Fanpage #2 : BB Plus Collagen Selangor KL

 

atau

 

Fanpage #1 : Tshirt Gempak Yang Cantik
Fanpage #2 : Tshirt Gempak Yang Lawa
Fanpage #3 : Tshirt Gempak Yang Cantik 2

 

Kenapa Perlu Nama Yang Sama?

 

Supaya Jenama Anda Terpahat Di Minda Pembaca. Simple~

 

=====




..STRATEGI KOMUNIS #2 : SERANGAN BERKUMPULAN ..



Strategi ini adalah yang paling berat dan agak complicated. Lebih susah jika anda tidak pernah menggunakan  ads di Facebook, Instagram atau Adwords. 

 

Pecahkan Iklan Ikut Sasaran adalah satu teknik yang digunapakai oleh Internet Marketer Seluruh dunia. Mereka tidak membuat iklan membab*-buta.

 

Saya Beri Contoh Facebook Ads (sebab anda pun guna facebook kan)

 

Untuk Iklan Pertama, Anda Hanya Perlu Set Seperti Ini



Kemudian, gunakan fanpage yang sama, buat iklan kedua yang sama cuma tukar JANTINA SAHAJA



Kemudian Anda Buat Iklan ke 3 & 4 yang sama dengan iklan 1&2,  cuma anda perlu ubah UMUR SAHAJA.



Kemudian, anda copy semua iklan tadi, buat semuanya sama kecuali tukar NEGERI SAHAJA.





Ini baru iklan untuk 1 Fanpage dengan 4 Variasi Pecahan, Sudah Ada 8 Iklan.

Jika Anda Buat Iklan Yang Sama Untuk 7 Fanpage, Sudah Ada 56 Iklan Yang Berjalan Serentak.

 

Jika Anda Buat Pelbagai Variasi Lagi Untuk Setiap Fanpage, Semakin Banyak Iklan. 

 

INILAH KUMPULAN SERANGAN ANDA!

 

Semua Iklan Akan Berjalan Serentak, Kena Tepat Pada Sasaran Yang Disasarkan. Malah Akan Ada Orang Yang Akan Ternampak Iklan Anda Lebih Daripada Dua Kali Jika Mereka Berada Dalam Variasi Sasaran.

 

* Strategi Ini Sesuai Digunapakai Dalam Apa Jua Platform Pengiklanan Termasuk Offline

* Semua Variasi Perlu Dipilih Daripada Hasil Split Test, Bukan Dipilih Sesuka Hati
* Variasi Yang Diberi Di Atas Hanyalah Contoh Sahaja Untuk Memudahkan Pemahaman Anda. Anda Boleh Ubah Pelbagai Perkara Untuk Buat Serangan Yang Berkesan.

* Teknik Ini Boleh Digunapakai Oleh Semua Peniaga Online & Offline Tidak Kira Sama Ada Anda Adalah Ejen, Stokis atau Pemilik Produk, Ianya Sudah Terbukti Berkesan. 

 

=====



...STRATEGI KOMUNIS #3 : SERANGAN PALING DALAM..



Walaupun Komunis Itu Jahat, Namun Mereka Berjaya Membuatkan Rakyat Sukakan Mereka Sama Ada Secara Paksa Atau Rela. Semuanya Bergantung Kepada Kepercayaan.


Perkara UTAMA Yang Perlu Diserang Ialah Minda Pelawat, Anda Perlu Bina Kepercayaan Dalam Diri Pelanggan. 

 

KENAPA?

 

Anda Mencari Produk BB Plus Collagen Di Facebook, Anda Search BB Plus Collagen di facebook. Anda Akan Jumpa Banyak Fanpage BB Plus Collagen.

 

Bila Anda Klik, Post Terakhir Adalah Tahun Lepas, Apa Perasaan Anda?

 

YA, SAKIT HATI!

 

Anda Akan Menyampah Dan Terus Abaikan Page Tersebut.

Sama Juga Yang Akan Berlaku Apabila Orang Melihat Page Anda Tidak Aktif. 

 

Untuk Membina & Menjaga Kepercayaan Orang Terhadap Bisnes Anda , Anda Perlu Jaga Posting Di Fanpage.

 

Malas?

Tiada Masa?

Tiba Masanya Anda Mencari Staf, Bayarkan Mereka Untuk Setiap Iklan Yang Dibuat Di Fanpage. Mudahkan Kerja Anda.

 

* Paling Malas Pun Mesti Buat Post Atau Iklan Sehari Sekali, Supaya Bila Pelawat Datang, Post Pada Hari Tersebut Masih Ada Menandakan Fanpage Anda Aktif.




=====



Banyak Anda Belajar?

Ini Baru Separuh Ilmu Yang Ada, Jangan Terima Ilmu Terlalu Banyak Nanti Overload. 

 

Ilmu Yang Didedahkan Ini Adalah Yang Terbukti Berkesan. Syarikat Gergasi Dah Buat Sejak Sekian Lama. Anda Hanya Perlu TIRU, TIRU, TIRU.

 

Namun Persoalan Paling Utama Ialah..



ANDA MAHU BUAT KE TAK?

 

  =====

 

Anda Masih Ada Pelbagai Soalan Mengenai Teknik Ini? 

 

Ini Adalah Link Untuk Sertai Group Telegram TEKNIK KOMUNIS, Ianya Juga Percuma (untuk 200 orang terawal)

 

Klik Sini Untuk Sertai Kami 


https://telegram.me/joinchat/AIctdj8GHkXBoFY8CDOFgA
( Jika Anda Rasa Semak Sebab Terlalu Banyak Group, Tidak Perlu Masuk. Ini Untuk Mereka Yang Nak Bertanya Mengenai Teknik Ini Sahaja & Untuk Update Terbaru ) 


Jumpa Lagi Nanti,
Iffat Salleh
Pengkaji Ilmu Pemasaran Tidak Bertauliah
0134417042

Ps : Ini adalah ilmu PREMIUM yang diberi secara PERCUMA kepada 200 Orang Pertama Sahaja, Kemudian Akan Ditutup. Anda Sangat Bertuah!

Pss: Anda nak tanya soalan mengenai pemasaran? join group telegram tu ye.

.